Праздники и празднования



Скачать 67.67 Kb.
Дата15.11.2016
Размер67.67 Kb.
Урок английского языка в 5 классе Б 20. 02. 2013 г. Забусова Нина Васильевна.

Тема : Праздники и празднования.

Тип урока : отработка изученного материала

Цель : создание условий на уроке для развития у обучающихся представлений о традициях и обычаях празднования британских, американских и русских праздников.

Задачи : Предметные :

Формировать представление о том, как празднуются наиболее популярные британские, американские и русские праздники.



Личностные :

Воспитывать уважение к традициям стран изучаемого языка и традициям своей страны, осознание родной культуры через контекст культуры англоязычных стран, познавательные способности, потребность расширять свой кругозор, проявлять любознательность, положительную мотивацию к учению.



Метапредметные :

1 ) регулятивные :следовать установленным правилам в планировании и контроле способа решения учебной задачи;

2 ) коммуникативные : учить ориентироваться на позицию партнёра в общении и взаимодействии;

3 ) познавательные : развивать умение ориентироваться в изученном материале, развивать наблюдательность и логическое мышление, умение анализировать, сравнивать, выбирать главное и обобщать.



Оборудование : учебник «Английский язык» В.П.Кузовлева, рабочая тетрадь, карточки.

План-конспект урока.


Деятельность учителя

Деятельность ученика

УУД

  1. Мотивация к учебной деятельности.

Цель : создать условия для возникновения у обучающихся внутренней потребности включения в учебную деятельность.

  • Good morning, children! How are you today? What do you want today? Imagine that you are going to travel today. Shut your eyes. Is your traveling interesting ? Do you learn anything new pleasantly? Take this feeling with you and open your eyes.

  • Suppose : what shall we do at the lesson?


  1. Этап проверки выполнения домашнего задания.

Цель : организовать проверку знаний по изученному материалу.

- Pay attention to the blackboard and read the expressions :

Was reading were helping

Was playing were watering

Was cooking were eating

What can you say about these expressions? When do we use them?


- Итак, мы изучили с вами время, которое называется прошедшее длительное. Что вы можете сказать о способах употребления данного времени.

- Now I’ll give you some sentences where you should open the brackets, using verbs in Past Progressive.



  1. Mrs. Weller and Belinda made / were making Christmas dinner all morning.

  2. Mrs. Weller set / were setting the table when two smaller Wellers came / were coming.

  3. Daniel Weller looked / was looking after the pets when Martha came / was coming.

  4. All evening the Wellers sat / were sitting together and ate / were eating the holiday dinner.

  5. While Belinda changed / was changing the plates, Mrs. Weller went / was going to bring the pudding.

- Exchange your sheets of papers and check the sentences.

Look at the keys on the blackboard.




  1. - I think, your eyes are tired. Let’s make some exercises for them.


  1. Этап усвоения новых знаний и способов действий.

Цель : организовать усвоение нового материала и способов действий.

  1. Актуализация знаний.

Цель : организовать актуализацию мыслительных операций достаточных для построения новых знаний.

  • Look through the sentences once more and tell me, please, what is this text about?

  • Do you like to celebrate Christmas?

  • What do people do at Christmas?

  • What other holidays do you know?

  • Now repeat after me the names of the holidays.

New Year’s Day

New Year’s Eve

Christmas

Easter


Women’s Day

May Day


Victory Day

Independence Day

Day of Russia

Halloween

Thanksgiving Day


  • Children, what is the topic of our lesson? Why do we discuss it?




  1. Постановка учебной задачи :

  • Today I have seen an interesting dream. Many people have celebrated holidays. Listen to small information about them and try to guess their names.

  • On this holiday people light fireworks.

  • On this holiday people colour eggs.

  • On this holiday women cook Christmas pudding.

  • On this holiday people watch parades.

  • On this holiday children hang stockings on the beds.

  • I think you are future travelers. You will visit different countries and meet new friends. What would you tell them about holidays and their traditions? Work in groups. Make up the story, using the expressions. One member of your group should describe the holiday.

Text 1.

Easter.

Celebrate; in spring; colour eggs; cook traditional food; eat cakes; gather together; give chocolate bunnies; hide chocolate eggs; look for chocolate eggs; go to the church for the service.



Text 2.

New Year’s Day.

Celebrate; on the 1 of January; choose and buy gifts; decorate New Year Tree; exchange presents; gather together; hang greetings cards on the walls; have parties; have a choice of tasty food; light fireworks; send greetings cards; wrap presents.



Text 3.

Christmas.

Celebrate; on the 7 of January; choice and buy gifts; cook traditional dishes; exchange presents; gather together; hang greetings cards on the walls; have parties; have a choice of tasty food; hang stockings on the beds; send greetings cards; wrap presents; make Christmas pudding; wear fancy dresses.



  • Now, let’s relax. Stand up.

Hands up,

Hands down,

Hands on hips,

Sit down.

Stand up,

Hands to the sides,

Bend left,

Bend right.

Hands on hips,

One, two, three – hop,

One, two, three – stop. Thank you, sit down.


  • I know you have the interesting information about one more British holiday and its traditions. Open your books on page 88 ex.3

What holiday is described in the exercise ? Would you like to take part in?

  1. Этап закрепления изученного материала.

Imagine that you are on an exchange trip in the UK. You are talking about your favourite holidays. Work in pairs.

  1. Pupil card 1.

You are talking about your favourite holidays.

You begin the conversation. Remember to:



  • ask your friend about his / her favourite holiday:

  • say what you like about the holiday;

  • ask about last year celebration;

  • answer your friend’s questions.


Pupil card 2.

You are talking about your favourite holidays.

Listen to your friend and remember to :


  • answer your friend’s questions;

  • say why you like the holiday;

  • ask about your friend’s favourite holiday;

  • ask about your friend’s last year celebration.




  1. Pupil card 1.

You and your friend are talking about what holiday children like best of all.

You begin the conversation. Remember to:



  • ask what holidays are popular in Britain / the USA;

  • discuss what children might like about these holidays;

  • say what you like about these holidays;

  • answer your friend’s questions;

  • decide which holiday is the best for children.


Pupil card 2.

You and your friend are talking about what holiday children like best of all.

Listen to your friend and answer his / her questions. Ask him / her about the most popular holidays in Russia. Remember to:


  • discuss what children may like about these holidays;

  • say what you like about these holidays;

  • decide which holiday is the best for children.

- Let’s listen to your dialogues.



  1. Домашнее задание.

Цель: организовать обсуждение и запись домашнего задания.

  • Write down your homework for the next lesson.

p. 89 ex. 5.

VII. Этап подведения итогов занятия.

Цель : организовать оценивание обучающимися собственной деятельности на уроке.

  • What have we done today?

  • Have we read today?

  • Have we written today?

  • Have we spoken today?

  • Have we discussed interesting information?

  • What have you remembered best from the lesson?



  • The bell will go soon. I think you have different mood after the lesson. Show the colour of your mood.

Выставление оценок.


- Good buy, children! Thank you for the lesson.

Закрывают глаза и настраиваются на урок.


Read, write, speak, discuss, explain, ask and answer the questions.

Устные высказывания обучающихся.

Выполнение письменного упражнения из рабочей тетради.

Обучающиеся выполняют упражнения для глаз по методике Базарного.

Предположения
детей.

Предположения детей.


Высказывания детей.

Работа в группах.

Дети читают по ролям.

Работа в парах.

Разговор обучающихся на заданную тему.

Высказывания детей.

Дети показывают полоски бумаги красного, синего или жёлтого цвета.

Регулятивные ( волевая саморегуляция )

Регулятивные (прогнозирование )

Познавательные ( умение систематизировать изученный грамматический материал )

Регулятивные (самоконтроль обучающихся)

Познавательные ( умение анализировать, делать выводы )

Регулятивные (прогнозирование )
Коммуникативные (умение выражать свои мысли )

Регулятивные (планирование )


Коммуникативные ( умение работать в сотрудничестве )

Познавательные ( умение работать с информацией )

Коммуникативные ( умение строить речевое высказывание )

Познавательные ( умение строить устное сообщение )

Познавательные ( умение анализировать, делать выводы )

Познавательные ( умение работать с информацией, анализировать, делать выводы )

Коммуникативные ( умение работать в сотрудничестве )

Познавательные (структурирование знаний )

Коммуникативные ( умение строить речевое высказывание )

Регулятивные ( самооценка )



Коммуникативные ( умение строить речевое высказывание )
Регулятивные (прогнозирование)


База данных защищена авторским правом ©bezogr.ru 2016
обратиться к администрации

    Главная страница